Twitter del bloc

diumenge, 22 de juliol del 2007

Harry Potter y el Orden del Fénix

"si heu vist les anteriors, aquesta no us decepcionarà"


Ho haig de confessar: m'he llegit tots els llibres de la saga Potter, i són divertits, encara que se'n critiqui, potser amb raó, la seva poca qualitat literària. Sé que és trist que les últimes dues pel·lícules que hagi comentat siguin Transformers i Harry Potter... però és que quan s'acosta l'estiu es fa difícil trobar pelis al cine que no siguin blockbusters!

Ja van 5 pel·lícules, i encara en queden 2 més... La saga de Harry Potter es convertirà en una de les més llargues de la història del cine, això segur. La veritat és que poden agradar més o menys, però és d'elogiar que tot i no haver repetit ni una vegada de director, la saga hagi mantingut un bon nivell al llarg de 5 pel·lícules. Això sí, en la meva opinió, la màgia que desprenia la primera pel·lícula, dirigida per Chris Columbus, ja no s'ha tornat a veure en les posteriors entregues.

Entrant ja en matèria, "Harry Potter y el Orden del Fénix" és una pel·lícula entretinguda, per passar l'estona, ben feta, sense gaire més història... És d'agraïr el to adult (o, si més no, més adult) que està agafant la sèrie, de forma paral·lela al creixement dels personatges principals que, lògicament, cada vegada són més grans.

L'Ordre del Fènix està tècnicament molt ben feta, i hi ha, com en totes les entregues, un repartiment impressionant: Alan Rickam, Ralph Fiennes, Gary Oldman, Michael Gambon, Jason Isaacs, Brendan Gleesson... i un llarg etcètera.

M'agradaria comentar també lo dolent que em sembla l'actor que fa de Harry Potter. A les primeres pel·lícules encara se li podia perdonar, perquè era molt petit... però ara ja té gairebé 18 anys, i ho fa realment malament! En canvi, l'actor que interpreta al Ron trobo que està tenint una bona progressió en la saga.

En definitiva, si heu vist les anteriors, aquesta no us decepcionarà, però si no n'heu vist cap, millor no us la jugueu, perquè el més segur és que us quedeu indiferents davant els aconteixements de la pel·lícula.
Puntuació: 6
Puntuació filmaffinity: 6.7

3 comentaris:

el santo job ha dit...

estoy esperando a que vuelva mi hmno. xa verla....

x cierto, grandes votaciones las de la izq.

saludos!!

Anònim ha dit...

Només estic d' acord amb lo malament que ho fa el Daniel Radcliff. La pel.lícula per mi és la més fluixa amb diferència, a més d' aburrida, mal estructurada amb un argument que em recorda sospitosament a l' episodi III d' Star Wars, uns personatges molt mal dibuixats i la sensació d' esgotament de tot el repartiment.

No arriba a l'aprovat.

Anònim ha dit...

Jo no n'he vist cap, vaig intentar veure la primera pero em vaig acabar cansant de seguida, i vaig sudar.

Crec que tot l'entorn harry poter forma part d'una altra generacio apart. suposo que per la gent que ha crescut amb ell deu tenir mes gracia, especialment les ties adolescents que comencen a entrar en el mon de la guarreria i mes si en harry comença a resultar sexualment atractiu.

 
anar a dalt