Twitter del bloc

dimecres, 2 d’abril del 2008

Chesil Beach

"Chesil beach" és l'últim llibre de Ian McEwan, l'autor del llibre "Expiación", que va ser adaptar recentment en la pel·lícula homònima que ja ha estat comentada en aquest bloc. Em vaig comprar el llibre perquè m'havia agradat la pel·lícula "Expiación", i la veritat és que no m'ha decebut.
El llibre, curt (no arriba a les 200 pàgines), narra la primera nit de casats d'una jove parella d'anglesos a finals dels anys 60, centrant-se en l'enorme tensió que els genera el haver-se d'estrenar sexualment quan sempre s'han vist vestits de dalt a baix.
Haig de reconèixer que al principi em va costar fer-me amb el llibre. S'ha de tenir en compte que pràcticament la meitat del mateix està dedicat a la descripció d'una escena sexual. No estem parlant del sexe al que estem acostumats avui dia, sino, per exemple, de l'enorme pressió que li suposa a la pobre noia verge el que el seu marit li posi la mà sobre el genoll mentre li fa un petonet d'ocell. Com posa a la contraportada del llibre, "Chesil beach" és una història de terror, perquè realment pateixes veient com els hi costa als pobres nois trencar les barreres imposades per la societat.
Un cop va avançant, "Chesil beach" enganxa molt, fins arribar a un final genial que culmina el que acaba resultant un bon llibre. L'autor composa uns personatges molt complexos, i el seu estil narratiu és brillant, especialment en els escassos diàlegs que hi ha.
En fi, un altre possible llibre a regalar en el St. Jordi que s'apropa. No és, ni molt menys, una història d'amor, més aviat el contrari. Ian McEwan m'ha semblat un molt bon escriptor, em compraré més llibres d'ell quan pugui!

 
anar a dalt