Twitter del bloc

dimarts, 6 de març del 2007

Kafka en la orilla - Haruki Murakami

Llibre altament recomanable. Narra el viatge d'un adolescent japonès que s'ha escapat de casa, i la d'un avi que, a causa d'un accident provocat en el passat, s'ha quedat mig tarat al més pur estil Forrest Gump. Com d'altres llibres de Murakami, es barreja realitat amb fantasia de forma extraordinària, i es crea un món oníric que serveix a l'autor per a plantejar els seus habituals dubtes existencials. Si sou dels que penseu "és impossible que un gat parli, vaya merda de llibre" millor que no el llegiu.

L'estil narratiu no es fa gens pesat, no es recrea en descripcions, i atrapa desde el primer moment.

Això sí, és el típic llibre que deixa moltes preguntes a l'aire, moltes qüestions per resoldre. Tot i que l'autor sigui japonès, el fet cultural tampoc marca massa el llibre, la història podria passar aquí mateix i no cambiaria gaire. En aquest sentit, les referències a la cultura occidental són constants.
D'aquest mateix autor també recomano "Tokyo Blues", que també em va encantar.

La crítica ha dit:

"(...)El fuerte de Haruki Murakami no es escribir historias bien construidas ni creíbles. Nos capta con una prosa que corta la realidad con el clic del ratón y nos mete en un espacio puramente imaginativo. La realidad social cede su puesto a un aglomerado cultural, donde el hombre múltiple, que se manifiesta según el momento como normal, o acomplejado u sensible, incluso pudiera ser una caricatura de cómic, existe en un entorno a lo Andy Wharhol, donde las figuras de los anuncios comerciales, Johnnie Walker o Coronel Sanders, conviven con seres reales. Haruki Murakami es un ultramoderno: un mago verbal que explora el universo donde las personas y las cosas se conectan vía el buscador Google, sin secuencia racional.(...)

"(...)Es esta una obra para lectores capaces de emocionarse y divertirse, de asustarse y desconcertarse a lo largo de sus casi seiscientas páginas. No son pocas, pero se leen de un tirón y tardan mucho en olvidarse. (...)"

"(...) He aquí un libro extraño -un mundo nuevo- que divierte, emociona, da miedo, hace reír, intriga y, por último pero no en último lugar, desconcierta. No se le puede pedir más a una novela. Pasen y sueñen. (...)" El País
Per a qui vulgui llegir un fragment del llibre:
Per a qui vulgui accedir a la pàgina web del llibre, que està molt currada:

http://www.tusquets-editores.es/murakami/

1 comentari:

Anònim ha dit...

Despues de leer Tokio Blues tenía muchas ganas de leer este libro, por las buenas sensaciones que me dejó la obra del autor japones. Y no me defraudó.

Kafka en la orilla, me ha gustado en parte porque me ha recordado mucho a Tokio Blues, quizá demasiado. He visto un parecido llamativo en la caracterización de los personajes, en algunas escenas,... en parte lógico teniendo en cuenta que lo ha escrito el mismo autor.

De todas formas espero que el proximo libro que lea de este autor japones me explque algo de manera difrenete y con personajes que no sean una copia de estos dos.

De cualquier manera calificaría este libro como "muy recomendable"

 
anar a dalt